Hemen Ara: 0232 438 88 77

Adres: Efeler mahallesi forbes caddesi no:69/A

Köpeklerin Alt Bağırsaklarında Anormal Büyümeler

Köpeklerde Rektoanal Polipler

Rektoanal polipler, anal ve rektal duvarlarda flep benzeri çıkıntıların büyümesi ile karakterizedir. Polipler doğrudan bağırsak duvarına (sapsız) tutturulabilir veya sap benzeri silindirik bir bağlantıdan tutturulabilir

.

Rektoanal poliplerin çoğu kanserli değildir, ve sadece bağırsak duvarlarının en iç doku astarının uzantılarıdır. Ve çoğu polip vakası genellikle izole edilirken, köpeklerin birden fazla polipten muzdarip olduğu durumlar vardır

.

Bu tıbbi makalede açıklanan durum hem köpekleri hem de kedileri etkileyebilir.

Rektoanal poliplerin kedileri nasıl etkilediğini öğrenmek isterseniz, lütfen PetMD sağlık kütüphanesindeki bu sayfayı ziyaret edin.

Belirtileri ve Türleri

Bu durumdan muzdarip köpekler dışkı geçerken gerginlik veya ağrı gösterecektir. Tabureler kanla lekelenebilir ve/veya mukusla kaplanabilir

Nedenleri

Rektoanal poliplerin kesin nedeni açıkça bilinmemektedir. Bununla birlikte, orta yaşlı ve yaşlı köpeklerin bu bozukluğu kapma olasılığı daha yüksektir

Teşhis

Veteriner hekiminiz köpeğiniz üzerinde kapsamlı bir fizik muayene yapacaktır., semptomların öyküsü ve bu durumu hızlandırmış olabilecek olası olayları dikkate alarak. Yaygın testlerden bazıları tam kan sayımı ve idrar tahlili içerir., genellikle normal olarak geri dönecek. Görüntüleme araçları, X-ışınları ve ultrason gibi, bu özel tanı için geçerli değildir

.

Poliplerin neden olduğu semptomlara benzer semptomlar üretebilecek bazı durumlar apseleri içerir., tümörler, iltihap, bağırsak enfeksiyonu, ve rektal prolapsus. Bu nedenle teşhis, genellikle bir veteriner tarafından manuel rektal muayene temelinde veya polipin dış anal açıklıktan doğrudan görselleştirilmesiyle yapılır

.

Bir polip tanımlandıktan sonra, diğer poliplerin varlığını kontrol etmek için anal açıklıktan sokulan boru şeklinde, esnek bir kamera kullanılarak bir kolonoskopi yapılabilir. Polipten gelen sıvının yanı sıra dokunun ayrıntılı bir patolojik çalışması da tamamlanabilir

Tedavi

Cerrahi genellikle poliplerin etkili yönetimi için endikedir. Polipler anal açıklıktan çıkarılabilir, bundan sonra anal açıklık dikişlerle kapatılacaktır. Aynı çıkarma ameliyatı endoskopik olarak yapılabilir, veya bir elektrik iğnesi veya prob kullanılarak. Reçete edilebilecek bazı ilaçlar şunlardır:

• Steroidal olmayan ağrı kesiciler
  • Antibiyotikler (özellikle enfeksiyonu önlemek için ameliyat öncesi)
  • Dışkı yumuşatıcılar

Olası komplikasyonlar arasında poliplerin nüksetmesi ve yara izi ve/veya iltihaplanma nedeniyle anal açıklığın daralması yer alır.

Yaşam ve Yönetim

Veteriner hekiminiz, durumun çözüldüğünden ve dokunun düzgün bir şekilde iyileştiğinden emin olmak için 14 gün sonra cerrahi bölgeyi incelemek isteyecektir.

Başka bir muayene üç ayda ve ameliyattan altı ay sonra tekrar yapılacaktır. Nüks olup olmadığını kontrol etmek için takip sınavları yılda iki kez devam edecektir.. Tek polipli köpekler genellikle nüksetmez, çoklu veya diffüz lezyonları olanlar nüks için çok daha yüksek risk altındadır